„A kommunikációd csak annyira tud jó lenni, amennyire érted az embereket, akikkel kommunikálsz.”(Dr. Tony Alessandra)
Emberek vagyunk. Mindennel kommunikálunk. A beszédünkkel, a hallgatásunkkal, a hangerőnkkel, az aznapra választott ruhadarabunkkal, azzal, ahogyan képviselünk egy céget, ahogyan kialakítjuk az arculatát és többek között azzal is, ahogyan az adott céget irányítjuk. A kommunikációs képesség az ember egyik legalapvetőbb képessége és bár nem gondolnánk, de nem csak a beszéd, hanem a hallgatás is a részét képezi.
„… legyen minden ember gyors a hallásra, késedelmes a szólásra…” (Jakab 1:19) – ez meg van írva már a Bibliában is. A kommunikációs képesség tehát értékes, de számunkra még nagyobb értéket képvisel a hallgatás. Alapszabály, hogy csak abból válhat jó kommunikátor, aki képes meghallgatni, meghallani és elfogadni tárgyaló partnere véleményét, ezért arra biztatjuk ügyfeleinket is, hogy vezetőként mindig figyelmesen hallgassák meg beosztottjaikat és tárgyaló partnereiket, munkatársként pedig őszinte figyelemmel forduljanak vezetőik és ügyfeleik felé. A hallgatás képességét mi magunk is gyakoroljuk megbízóink felé, ez abban is megnyilvánul, hogy minden fejlesztési folyamat egy teljes körű felméréssel indul, amelynek segítségével igyekszünk minél jobban megismerni téged és a cégedet, hogy személyre szabottan, hatékonyan fejleszthessünk.
Hiszünk a kommunikáció erejében és abban is, hogy az üzenetek átviteléről csak kis mértékben gondoskodik a verbalitás, nagyobb részt a nonverbális kommunikáció lehet a siker záloga. Ezért is tartjuk rendkívül fontosnak a jól eltalált arculatot, és a marketingkommunikáció egyéb elemeit is úgy alakítjuk ki, hogy azok egyértelmű és mindenki számára lekódolható üzenetet kommunikáljanak cégedről.
Egy számunkra ideális jövőben csak olyan vállalkozások maradnának versenyképesek, amelyek képesek tisztán és egyértelműen megfogalmazni, valamint kommunikálni saját üzenetüket, ezáltal pedig jól megkülönböztethetővé válnának versenytársaiktól. Ezekben a vállalkozásokban a belső kommunikáció valóban kétirányú lenne, a beosztottak nyíltan beszélhetnének vezetőik előtt és bátran tennének javaslatokat, amelyek meghallgatásra kerülnének, a vezetők pedig bátran és őszintén értékelnék a munkatársak teljesítményét és együtt haladnának a közösen kijelölt célok felé.
Ha mindezt Te is így gondolod, de egyelőre utópiának érzed, legyél az ügyfelünk és dolgozunk rajta közösen! Ne feledd:
„Terebélyes fa hajszál-gyökérből fejlődik, kilenc-emeletes torony kupac földből emelődik, ezer-mérföldes utazás egyetlen lépéssel kezdődik.” (Lao-Ce)